twitter google+ facebook

Hvad brugerne mener

2014

I 2014 kørte vi to undersøgelser på dmi.dk sammen med Userneeds.

Den anden foretog vi fra 14. december til 22. december. Undersøgelsen blev vist 794.330 gange og besvaret af 23.204 læsere.
Læs rapporten

Den første foretog vi fra 11. marts til 26. marts. Undersøgelsen blev vist 800.819 gange og besvaret af 44.936 læsere.
Læs rapporten

2013

I 2013 kørte vi sammen med Userneeds kun én undersøgelse - i efteråret - fordi vi i første halvdel af året var i gang med den store omlægning af dmi.dk. Undersøgelsen kørte i perioden fra 22. oktober til 6. november. Undervejs blev den vist 1.150.666 gange og besvaret af 79.311 gode læsere.
Læs rapporten

2012

Igen i 2012 deler vi undersøgelsen i to, og den første del blev afviklet fra 23. februar til 8. marts. Anden del af undersøgelsen blev afholdt i september. Modsat tidligere blev undersøgelsen kun kørt i én uge. Undervejs blev den vist 756.905 gange og besvaret af 55.807 gode læsere.
Læs rapporten

I første del blev undersøgelsen vist 1.375.069 gange og besvaret af 94.793.
Læs rapporten.

2011

Igen i 2011 deler vi undersøgelsen i to, og den første del blev afviklet fra 26. januar til 9. februar. Anden del af undersøgelse forløb fra 2. til 16. september. Her blev den vist 2.077.788 gange og besvaret af 139.791.
Læs hele rapporten.

I første del blev undersøgelsen vist 1.660.293 gange og 139.555 valgte at besvare den helt eller delvist.

Overordnet er der ikke stor variation i forhold til tidligere undersøgelser.
Læs hele rapporten.

2010

Igen i 2010 deler vi undersøgelsen i to, og den første del blev afviklet fra 9. til 22. februar. Anden del af undersøgelse forløb fra 26. august til 10. september. Her blev den vist 1.082.084 gange og besvaret af 65.200.
Læs hele rapporten.

I første del blev undersøgelsen vist 1.168.378 gange og 86.937 valgte at besvare den helt eller delvist.

Overordnet er der ikke stor variation i forhold til tidligere undersøgelser.
Læs hele rapporten.

I år valgte vi også at få resultater fordelt på køn (ppt).

2009

I 2009 har vi valgt at dele årets brugerundersøgelse op i to; en vinterdel og en sommerdel. På den måde håber vi på ramme en bredere kreds af dmi.dk's læsere. Undersøgelserne er stadig tilrettelagt, så de er direkte sammenlignelige med de tidligere års undersøgelser.

Første del af 2009-undersøgelsen løb fra den 19. januar til den 3. februar. og 65.046 læsere valgte at deltage.

Overordnet mener 99% af deltagerne, at dmi.dk er et godt eller meget godt site, men der er mange andre resultater, så det er værd at læse hele rapporten (pdf)

Anden del af 2009-undersøgelsen løb fra den 6. til den 19. august og 127.566 læsere valgte at deltage.

Mindst 87% af de adspurgte svarer, at de besøger dmi.dk en gang eller oftere hver uge. Læs hele rapporten.

2008

I 2008 har vi valgt at dele årets brugerundersøgelse op i to; en vinterdel og en sommerdel. På den måde håber vi på ramme en bredere kreds af dmi.dk's læsere. Undersøgelserne er stadig tilrettelagt, så de er direkte sammenlignelige med de tidligere års undersøgelser.

Første del af 2008-undersøgelsen løb fra den 7. til den 19. januar. og 85.503 læsere valgte at deltage.

Overordnet mener 99% af deltagerne, at dmi.dk er et godt eller meget godt site, men der er mange andre resultater, så det er værd at læse hele rapporten (pdf)

Anden del af 2008-undersøgelsen løb fra den 5. til den 17. august. og 152.278 læsere valgte at deltage.

Der er tilsyneladende ni procent flere kvinder blandt dmi.dk-læserne om sommeren, end om vinteren. Vil du vide mere, så læs hele rapporten (pdf)

2007

I februar 2007 gennemførte analysefirmaet Userneeds den anden brugerundersøgelse på dmi.dk

Undersøgelsen var tilrettelagt, så den var direkte sammenlignlig med den tilsvarende et år tidligere.

Læs hele rapporten (pdf).

2006

I slutningen af 2005 og begyndelsen af 2006 gennemførte analysefirmaet Userneeds en brugerundersøgelse på dmi.dk

Undersøgelsen var tilrettelagt, så den i generelle vendinger skulle kortlægge læsernes tilfredshed med dmi.dk.

Overordnet var resultaterne meget positive.

Læs hele rapporten i pdf

Af Bjarne Siewertsen, kommunikationschef, kommunikation@dmi.dk