twitter google+ facebook

Én stor familie – DMI har fået nyt logo

Danmarks Meteorologiske Institut skifter logo onsdag den 3. februar. Med det nye logo tilslutter vi os den familie af logoer, som også vores ministerium,  Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet, og flere andre styrelser herunder for nyligt har indført.

Et samlende logo der signalerer fællesskab
Logoet er en del af en ny fælles visuel identitet, som har til formål at signalere sammenhold og fællesskab i ministeriet. Opgaverne spænder bredt fra at sikre strøm og varme, håndtere vand, spildevand og affald, samle Danmarks geografiske data, bidrage til en klog udnyttelse af råstoffer og formidle viden om vejr, hav og klima, der hjælper danskerne med livet i hverdagen. Det nye logo samler familien, og signalerer et fællesskab, som længe har været et fælles ønske.

I forbindelse med udrulningen af den nye visuelle identitet udtaler direktør på DMI, Marianne Thyrring:

”Jeg ser DMI som en vigtig del af Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet. Vi varsler farligt vejr til myndigheder, presse og borgerne og formidler viden og data til offentlige og private beslutningstagere, så de kan indrettet sig efter vejret og klimaforandringerne. Derfor er jeg også glad for den nye fælles visuelle identitet, som binder ministeriets styrelser og institutter sammen”, udtaler Marianne Thyrring. 

Fremover vil du møde det nye logo, i forskellige udformninger, hvor du ellers har set DMI’s logo, fx her på sitet, på twitter og klimatologiske kort i DR Vores Vejr.

Logoet skiftes ud over de kommende dage og uger - så du vil stadig kunne støde på DMI's hidtidige logo lidt endnu.

Af Christian Lietzen, kommunikation@dmi.dk

© DMI, 3. februar 2016

Tilmeld dig DMI's ugentlige, elektroniske nyhedsbrev
Vejret undervejs på mobil.dmi.dk eller til iPhone eller Android
Følg DMI på Twitter
DMI's -nyheder